Besökstips i Soho, New York

En av de sakerna jag hade satt upp på min "to do"-lista i New York (på sex dagar hann jag med ungefär hälften av det som fanns på listan) var att besöka Rachel Ashwells butik i Soho (hon är the Shabby chic-guru).
Efter ett besök vid Ground Zero tog jag mig till butiken där jag upptäckte att den inte öppnade på ett par timmar. Det gav mig utrymme att upptäcka andra saker i Soho. Bland annat sprang jag på en köksbutik som jag blev förälskad i vid första ögonkastet - Sur La Table. Ja, faktiskt redan när jag såg dörrhandtagen!
 
Inifrån butiken. När man kliver in där får man frågan om man vill ha en Espresso att dricka under tiden man strosar omkring. Älskar amerikanernas sinne för service!
 
Rachel Ashwells "butik" påminde mest om ett showroom men var väldigt intressant att besöka.
 
Den här bilden är tagen på Mercer Street, några kvarter från Ashwells butik. Väldigt New York-ig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0