Fredagspanelen om Schlagerfestivalen och Tre Kronor

Jag kan min hockey. De fyra lagen som jag tippade som vinnare i gårdagens kvartsfinaler vann (även om vår egen match nästan blev lite onödigt spännande). Idag är det jourtjänstgöring och då passar jag på att bjuda er på veckans Fredagspanel:
 
1. VILKEN ÄR DIN FAVORITSTAD ATT RESA TILL?
 
Självklart New York! Älskar allting med den staden och upptäcker någonting nytt varje gång jag är där.
 
2. HAR DU NÅGOT IDROTTSLAG SOM DU FÖLJER SLAVISKT?
 
Tre Kronor. Idag är jag så stolt över dem att jag nästan spricker. Och så följer jag New York Rangers. Kanske inte så slaviskt men med ett större intresse än gemene man.
 
3. VILKEN ÄR TIDERNAS BÄSTA EUROVISIONLÅT?
 
Jag kanske inte är rätt person att svara på den frågan eftersom jag vägrar att se spektaklet. Men jag älskar Carolas "Evighet" (det blir alltid mer underhållande när Carola är med - på gott och ont. Eller hur?). Sedan vann Norge för många herrans år sedan med en låt som hette "Nocturne". Det blev ett jäkla liv eftersom större delen av låten var instrumental. Men jag tyckte den var så fin och annorlunda eftersom den inte bestod av vers-refräng-vers-refräng-tonartshöjning-refräng.
 
4. HAR DU NÅGON LAST?
 
Ja. Cola zero och snus.
 
5. HUR ÄR DITT MORGONHUMÖR?
 
Mycket bra faktiskt. Om jag får vara i fred. Jag älskar mornar! Jag är som mest kreativ då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0