Intryck från gårdagens mässor

Just nu pågår Allt för Hälsan och Mitt kök-mässorna i Älvsjö. Jag besökte självklart båda igår.
 
Vi började på Hälsomässan som faktiskt var lite av en besvikelse. Mycket yogamattor och energidrycker (jag provsmakade så många under en jättekort tid att jag blev lite skakig).
Min favorit blev Celsius citrus/lime.
 
Kompis Tomas poserar framför Celsius monter.
 
Bland alla yogamattor och energidrycker hittade vi även Lovestore vilket höjde humöret på oss. Jag köpte en klubba till mig själv.
 
 
 
Mest intressant var självklart Paulúns monter. Jag förespråkar fortfarande GI som den bästa dieten (i alla fall för mig som tränar). Fredrik själv var där och vi hade ett mycket intressant samtal. Mycket sympatisk man!

 
Mitt kök-mässan var dock över förväntan. Där kunde man prova vin (det gjorde dock inte jag eftersom jag skulle iväg till frissan på eftermiddagen) och glögg (årets från Blossa), provsmaka pasta, olivoljor, ostar, korvar, lakrits och choklad.
Jag hade tunga kassar med mig hem fyllda med pasta och olivolja samt de traditionella pralinerna från Pralinhuset (det köper jag alltid oavsett vilken mässa jag är på).
 
Som bröd ska se ut...
 
Ekologisk vodka.
 
Lite inredning hade smugit sig in bland all fantastisk mat också.
 
Sammanfattning: Mitt kök-mässan är definitivt värt ett besök!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0