Glädjande syn på gymmet

Min förmiddagsträning gick över förväntan. Orken, styrkan och motivationen var på topp. Jag körde rygg och biceps och kände mig starkare än på mycket länge.
 
Och jag blev så glad av att vara på gymmet idag. För trots att "nya" SATS Märsta är en jävla katastrof (man har tagit bort en tredjedel av alla redskap men har fortfarande lika många medlemmar som ska dela på dem vilket medför att man får stå och vänta på att köra vissa övningar vilket inte är ok för den avgiften de har fräckheten att ta) så är det många unga tjejer som tränar där som vågar lyfta tungt. Jag var faktiskt riktigt imponerad.
 
Det gläder mig. Var inte rädda för att ta i, tjejer! Starka muskler är bara till fördel. Det finns bara positiva effekter av att ha en stark fysik (ni slipper till exempel få "onda" axlar och rygg på grund av att era muskler inte orkar med vardagssysslor).
 
Det "värsta" som kan hända är att ni får träningsvärk. Men tro mig, ingen värk känns skönare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0