Jag ger "Bron 2" en chans

Jag såg hela förra säsongen av "Bron". Den hade helt klart sina brister men på det hela var den väldigt välskriven och jag fullkomligt älskade den danske skådespelaren i huvudrollen.
Svårare hade jag för vårt svenska bidrag till serien, Sofia Helin. Maken till överspel har sällan skådats. Det var smärtsamt att se. Att hon dessutom skulle gestalta en polis med någon form av mentalt funktionshinder gjorde inte saken bättre. Det blev science fiction för mig - helt osannolikt.
 
Jag betvivlar att Helin blivit en bättre skådespelare sedan förra säsongen (hon tenderar att spela över i allting jag har sett henne i) men jag ska ge serien en chans. Om inte annat så för den härliga dansken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0