Utlåtande om Paulùs "Supergröt"

Fördelen med AXA´s gröt är att man häller grynen i en skål, på med hett vatten och sedan sköter den sig själv tills den är klar.
 
Nackdelen med Paulùns "Supergröt" (jag är mycket förtjust i namnet för jag känner mig som en "Superkvinna" när jag äter den) är att den är svårlagad. I morse testade jag att laga den i micron (risken att jag ställer mig och kokar gröt på spisen på morgonen är minimal) och resultatet blev så där. Det är inte lätt från början att få en gröt att se aptitlig ut och tre minuter i micron var inte till fördel för "Supergröten".
 
Smaken är det dock inget fel på alls (i synnerhet inte om man tillsätter fler blåbär och blåbärsmjölk). Mycket gryn och fröer vilket ger ett bra tuggmotstånd och förhoppningsvis mättnad i ett par timmar framöver.
 
På det stora hela får "Supergröten" 3 + av 5 möjliga.
 
Bild lånad av pauluns.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0