Varm igen

Vädret slog om lite väl snabbt. Visserligen är det väl helt i sin ordning att det är kallt vid den här tidpunkten på året men just den brutala växlingen från sensommar till nästan vinter på en vecka överraskade mig en smula. Jag var inte förberedd alls när det gällde kläder, visade det sig.
 
I våras slängde jag nämligen ut mina "vardagsvinterkläder", det vill säga en tjock dunjacka och en kappa (de hade gjort sitt båda två). Så när jag skulle iväg till mässan igår stod jag där utan någonting att ha på mig (en fuskpäls i leopard kändes inte rätt i sammanhanget). Så jag tog på mig en poncho och med mig hade jag en rabattkupong på 20% från Stadium.
 
På vägen hem från mässan åkte jag förbi Sollentuna centrum, gick in på Stadium där och hittade en parkas i vitt (jag vet, hysteriskt opraktiskt). Varm och skön och med rabattkupongen betalade jag bara 700 kronor för den (ni vet regeln: aldrig betala någonting till ordinarie pris). Helt klart i min budgetklass nu när jag har fått för mig att renovera hela köket.
 
Den ska premiärbäras när jag går till gymmet om en stund.
 
Bild lånad från stadium.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0