Ajöss två meter magasin!

I ett väl dolt hörn i sovrummet (samt på senare år även i vardagsrummet) har jag samlat på mig en hög med tidningar. Eller rättare sagt: magasin. Lite tjockare, lite tyngre variant av tidningar typ Sköna hem, Elle och Damernas värld.
Att ta tag i den högen (eller rättare sagt: numera högarna) har bara hamnat längre och längre ner på prioriteringslistan. Tills igår då jag fick ett infall och rensade skoningslöst.
 
Mitt miljöhjärta och kärlek för återanvändning gjorde att jag rensade ur alla inredningstidningar, la upp en bild på dem på Facebook och skänkte till dem som kunde tänkas hämta. De försvann.
Resten fyllde jag i omgångar i en stor kartong och med hjälp av en pirra (en av världens bästa uppfinningar!) gick jag till pappersåtervinningen.
 
Jag var gränslöst stolt över mig själv efteråt och belönade mig själv med ett väldoftande bad.
 
Långt ner i högen - inte allra längst ner dock - hittade jag IKEA-katalogen från 2008. Jag måste rensa i mina högar oftare!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0