100-dagarsutmaningen

Kompis Johanna drog igång en liten utmaning för dem som ville: 100 dagar från första januari utan alkohol, träning fyra dagar i veckan och nyttig mat 6 av 7 dagar i veckan.
Visserligen försöker jag leva så året om men jag tycker ändå att det ska bli spännande att se vilka resultat man kan uppnå på hundra dagar (alla som är med i utmaningen har olika mål).
Själv vill jag minska på kroppsfettet och bli starkare (jag fick en ganska smärtsam inflammation i vänster axel för cirka en månad sedan men det verkar gå åt rätt håll). Så i morse ställde jag mig på vågen samt måttade vader, lår, rumpa, midja, under bröst och arm.
 
Jag har förberett mig ordentligt inför utmaningen. Igår promenerade jag iväg till COOP och hämtade ut olika proteinprodukter som jag beställt (promenaden hem var ett riktigt jobbigt träningspass!). Det nya året inledde jag med att äta proteinpannkakor med blåbär. Förvånansvärt goda! Det kommer att bli min nya favoritfrukost.
 
Pannkaksmixen kommer från gymgrossisten.se
 
Efter dagens träningspass - som bestod av lite cardio, rehab för axeln, bröst och triceps - åt jag 4 hårdkokta äggvitor och en proteinpudding med vaniljsmak. Kanongod pudding som är perfekt mellanmål eller dessert.
 
 
Just nu håller jag på att tina upp både lax och kyckling som jag sedan ska göra matlådor av så jag kan ha med mig till jobbet.
Ni kan även följa denna utmaning på Twitter och Instagram under #100dagarsutmaningen
 
Och dagens "äntligen!". Nya träningshandskar! De gamla hade gjort sina för länge sedan. Nu har jag äntligen unnat mig ett par nya. I rosa givetvis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0