Noggrann planering i januari

Januari kommer att bli en tuff månad för mig. Jag har mindre ledig tid än någonsin tidigare och det kräver en noggrann planering för att få allting att gå ihop (bara att beställa tid hos frissan i januari var en utmaning).
 
Prio ett är träning och mat. Allting annat får komma i andra hand. Socialt liv, nöjen.
 
Det bästa sättet att sköta sin kost är att planera den. Se alltid till att det finns mat hemma. Det minimerar risken att man slänger i sig en massa skit på grund av tidsbrist.
Jag ställde mig och gjorde i ordning en massa matlådor i går kväll som jag kan ha med mig till jobbet (man har en förkärlek till vita kolhydrater i vårt utbud av personalmat som jag inte delar).
 
Jag förberedde kyckling med fullkornspasta och broccoli samt lax med blomkålspuré och edamamebönor.
Kvällsmålet igår blev proteinpudding smaksatt med choklad. Smakar kanske inte lika gott som den riktiga med miljarder kalorier men var ändå bättre än vad jag förväntade mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0