Oväntad övning i morse på gymmet

Ja, vem hade kunnat ana att denna dagen skulle komma? Jag allra minst. Men i morse körde jag - frivilligt - bänkpress på gymmet.
Bröst är den muskelgrupp jag tycker är mest trist att köra. I synnerhet sedan jag fick en inflammation i vänster muskelfäste vid axeln strax innan jul till råga på allt.
 
Jag tror det är femton år sedan jag senast testade att köra bänkpress (på den tiden var jag mycket starkare än vad jag är idag). Men mitt mål under #100dagarsutmaningen är att utmana mig själv och testa nya träningsformer och övningar.
Vem vet? Om ett halvår kanske jag tycker att det är jätteroligt att köra bröst. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0