Hjälp mig hitta en ny soffa!

Ok, jag ska köpa ny soffa. Ett sådant inköp tar tydligen väldigt lång tid för mig eftersom jag har väldigt svårt för att bestämma mig. En soffa ska ju nämligen vara skön att sitta i, ligga i, kännas välkomnade för gäster, ha rätt färg, passa in i rummet och så vidare.
 
Efter 22 månaders letande och prövande (jag har provsuttit många soffor) så hittade jag till slut en på MIO som jag ville ha: en Classic. Problemet var bara att när jag fick tummen ur för att köpa den så hade den utgått ur sortimentet.
 
Så jag gick tillbaka till ruta ett.
 
Nu hittar jag ingen soffa på MIO som faller mig i smaken. De flesta soffor nu för tiden är "svängda". Logiken till detta övergår mitt förstånd såvida man inte bor i ett palats och har plats för den typen av soffa.
 
Det finns en liknade på Pottery Barn (självklart) men de vill inte frakta soffor över Atlanten (varför detta skulle vara en omöjlighet 2014 finns också med på listan över saker som jag inte förstår).
 
Nedan är en bild på soffan. Vart kan jag hitta någonting liknade? Tacksam för svar.
 
För övrigt har Pottery Barn flera soffor som jag skulle kunna tänka mig. Bittert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0