Majs sista dag

Majs sista dag. Tack och lov. Jag visste att det skulle bli en utmanande månad men jag stötte på lite mer patrull än vad jag hade räknat med.
Månaden inleddes med en mycket smärtsam muskelbristning i höger vad. Vilket naturligtvis satte vissa käppar i hjulen för min träning. Jag har inte kunnat springa, kunde inte stå upp på spinningpassen och marklyft var inte ens att tänka på. Jag fick till och med en kur Naproxen utskrivet av min läkare.
 
Träningen i maj har dock gått över förväntan trots min skada och ett intensivt jobbschema. Jag har tränat det jag har kunnat och när tillfälle har getts. Men jag har saknat min PT varenda dag.
 
En annan utmaning maj bjöd på var att min PT rekommenderade att jag drog ner på kolhydratintaget ännu mer. Jag fick byta ut min älskade italienska pasta mot bönpasta. Det är inte alls "same, same but different" kan jag tala om.
 
På tisdag är han äntligen tillbaka, det lilla livet.



Bönpasta. Because he said so. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0