Någon mer som är missnöjd med bareMinerals borstar?

När man köper ett "Get started kit" från bareMinerals så medföljer en DVD-film om hur man använder produkterna samt skötselråd för borstarna. Köper man dessutom sitt kit på Kicks så får man råd och tips om skötselråd från de duktiga tjejerna i butiken (de är väldigt service-minded generellt där).

Man får med andra ord väldigt bra kunskap om hur dessa borstar - som kostar en förmögenhet (cirka 400 kronor styck) - ska skötas för att hålla sig fina och funktionella.

Trots att jag noga följt råden som finns på bareMinerals egna DVD samt från försäljarna så har jag inte varit ett dugg nöjd med mina borstar. Jag får alltid ett lager med strån från borstarna som ligger kvar på huden och kliar. För det priset borde inte ett enda strå lämna borsten.

Jag ifrågasatta detta på bareMinerals Facebook-sida och fick genast medhåll av en annan kund som hade samma problem. Men istället för att ta vår kritik på allvar hänvisade bareMinerals återigen till filmen och insinuerade att vi kanske inte skött våra redskap som vi skulle.
Lyckligtvis lackade den andra tjejen som var med i diskussionen ur innan jag hann att göra det och ifrågasatte deras attityd samt fräckhet att ifrågasätta vår kritik. Då blev tonen lite mildare och vi fick istället som svar att vi kunde vända sig till försäljningstället för att lämna in våra "måndagsexemplar" så att de i sin tur kunde kontakta bareMinerals.

En väldigt omständig lösning i mitt tycke som istället föreslog att jag kunde skicka mina defekta borstar direkt till bareMinerals istället för att blanda in mellanhänder.
Jag betvivlar dock att jag någonsin kommer att få nya borstar.

Men jag undrar: är jag den enda som upplevt detta problem? Att jag trots rekommenderad skötsel lik förbannat har hela ansiktet full med strån?

bareMinerals Get Started Kit
Bild lånad från kicks.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0