God service

När man har jobbat inom servicesektorn som jag har gjort nästan hela mitt yrkesliv, får man alltid följande fråga på jobbintervjuer: "Vad är bra service för dig?".
Och så ska man antingen ge standardsvaret "det är när man får mer än vad man har förväntat sig" eller komma på en ny klämkäck definition på ordet.

Jag har i alla fall fått riktigt bra service idag. Och tro mig - jag har inte betalt för att skriva detta. Snarare bidrar jag till att detta företag går runt eftersom jag är en storkund.

Det handlar om Adlibris - en bokhandel på nätet. De gav mig nu på eftermiddagen en sådan bra service att jag blev riktigt imponerad.

Bakgrundshistoria: Så fort chansen gavs så förbeställde jag ett exemplar av Camilla Läckbergs nya bok "Fyrvaktaren" som släpps den 16 september. Redan där ger Adlibris bra service - de skickar ut ett mail när beställningar av det här slaget är möjliga. Så boken blev förbeställd redan för ett par veckor sedan.
För ett par dagar sedan såg jag på Camilla Läckbergs egen blogg att om man beställde boken via en länk där - som gick till Adlibris - fick man inte bara boken signerad utan man deltog även i en tävling. Klart jag ville vara med på detta! Så jag mailar Adlibris och frågar om detta även beställningen på den boken jag redan förbeställt.
Idag fick jag ett svar att så var fallet dessvärre inte - erbjudandet gällde bara om man beställde via länken på Läckbergs blogg. MEN att de självklart kunde ordna detta genom att cancellera min ordinarie beställning och jag kunde göra en ny.
Det var liksom inga problem. Det var självklart för dem att hjälpa till.

DET är bra service. Så får man kunderna att förbli lojala. Och riktigt, riktigt nöjda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0