Jag och mitt saffran

Tro inte för en sekund att jag har slutat ältat det faktum att jag betalade 54 kronor för ETT GRAM saffran häromdagen bara för att jag har fått vara iväg och njutit av värme, sol och bad i ett par dagar. Icke då. Jag har en kollega som tillbringade julhelgen i Indien och hon fick till uppgift att söka efter billigt saffran där åt mig.

Även jag hittade saffran i Krabi där jag har tillbringat de senaste dagarna. Men jag anade oråd redan från början. Man gör lätt det när utgångspriset på fjorton samlade kryddor (därav saffran var en) var motsvarande 40 svenska kronor.
Jag prutade ner priset (för det tillhör proceduren vad man än ska handla i Thailand) så att jag fick två förpackningar för motsvarande 45 spänn.

Av dessa fjorton samlade kryddor är det egentligen bara saffranet som intresserar mig. Och om det mot förmodan är riktig saffran i paketet så är det en mängd som är värd en hel förmögenhet.
Har inte vågat öppna dem än för att inspektera. Ska göra det så småningom under kvällen. Misstänker starkt att det är gurkmeja.

Men det är ok i så fall. Ganska söta förpackningar var det ju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0