Måsten i kylskåpet

När jag fick min första egna lägenhet - som bara var min - så hade jag tre saker i mitt kylskåp: Champagne, nagellack och Dijonsenap. Mer än så krävdes inte då jag max var hemma tio dagar i månaden.

Nuförtiden är jag Helylle och både kyl och frys och skafferi är alltid välfyllda med matvaror. Halvfabrikat är bannlyst i mitt hem och jag storhandlar alltid. Gör mina storkok och fryser in matlådor.

Visserligen har jag mina tre "basvaror" kvar i kylskåpet. Att ha Dijonsenap hemma är lika livsnödvändigt som olivolja och parmesanost. Nagellacken överlever längre i en kall miljö och champagne dricker jag vid speciella tillfällen. Och de kan ju dyka upp när man minst anar det. Då gäller det att vara väl förberedd.


Kommentarer
Postat av: Thorn

man tänker champagne och dijon men det slutar med öl och johnnys sprutsenap :)

2009-03-29 @ 19:22:38
URL: http://friskochsvettig.blogg.se/
Postat av: drutt

KEEETCHUP! När jag får ett eget kylskåp ska det fyllas med sprit :D äta kan man göra ute muwhahaha



kram

2009-03-29 @ 22:32:32
Postat av: cecilia

Haha, jag tror att det beror på det jag med :)

Mikael är inte fel (;



Haha, champagne, nagellack och senap, skaplig kombination :)



Ha bra dag!

2009-03-30 @ 14:44:35
URL: http://ceciliaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0