Systematiska lögnare

"Det är ju sällan så stor poäng att vara brutalt ärlig"

Det är också sällan det har någon som helst poäng att varje ord som kommer ur ens mun är en lögn.

Av någon märklig anledning (min godtrohet?) har jag kommit i kontakt med ett par Systematiska lögnare. Jag vill inte kalla dem mytomaner, eftersom en sådan inte vet om att denne ljuger själv. Systematiska lögnare däremot är väl medvetna om att de ljuger och gör det så ofta de bara kan för sin egen "vinnings" skull.

Man får ofta starka reaktioner från en Systematisk lögnare när man konfronterar dem. De kan inte hantera att man sett igenom dem och lögnen. Då sparkar de bakut och vänder allting till sin fördel. För det är ju "lite synd om dem".
Samtidigt är de oftast klantiga och döljer inte sina lögner särskilt väl, utan lämnar spår efter sig som är så uppenbara att man anar att de vill bli avslöjade.

Jag har fått en lögn för mycket i ansiktet. Jag klarar inte längre av dem.

Enligt en undersökning ska jag ljuga 4 gånger idag. Må det bara inte göra någon annan illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0