Från en bok till en annan

Jag skriver ÄNTLIGEN. Det var länge sedan det tagit mig så pass lång tid att läsa en bok som det tagit att komma igenom "Mörkrets flod" av Rennie Airth. Texten var spretig och hackig, boken alldeles för lång vilket bidrog till att den både blev seg och långdragen.
Trist, för jag hade hört så mycket bra om den. Kanske blir bokserien bättre med tiden.

Nu har jag dock tagit fram ett säkert kort att läsa: Jeffery Deavers senaste, "Det trasiga fönstret". Deaver har bland annat skrivit "I samlarens spår" som sedan blev en ganska bra och spännande film med Denzel Washington och Angelina Jolie.
Deavers
böcker brukar vara spännande från början till slut och man har svårt att lägga dem ifrån sig. Den hinner jag med all säkerhet att läsa klart innan nästa onsdag då Camilla Läckbergs nya bok dimper ner i brevlådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0