Jag vägrar att glömma

Jag bär alltid svart den 11 september. Har jag möjlighet går jag in i en kyrka och tänder ljus till minnet av offren för de fruktansvärda terrorattackerna för åtta år sedan. Jag vägrar att glömma.

Vad många svenskar inte förstår är att detta inte var enbart en attack mot USA - det var en attack mot hela västvärlden. Terrordåden var kräkens sätt att visa vilken avsky de har mot vårt sätt att leva. Det var lika mycket riktat mot Sverige och vårt levnadssätt. Vår moral. Våra åsikter. Vår frihet.

Att glömma vore ett hån mot de människor som fick sätta livet till den dagen. Att glömma vore att avsäga sig sin mänsklighet. Att glömma vore oförlåtligt.

Vi minns. We stand united.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0