Kriminalkursen igår kväll

Till varje gång får vi inte bara en skrivuppgift att göra själva - vi ska även läsa igenom våra kurskamraters texter och göra en opposition på en av dem: vad texten handlar om, dess styrkor och svagheter, om språk och formuleringar. Ja, ni förstår.

Jag var oerhört imponerad över alla mina kurskamraters berättelser - det är hög kvalitet på texterna. Jag gjorde en omsorgsfull bedömning på den texten jag skulle göra en opposition på - läste igenom den flera gånger och gjorde anteckningar.

När jag innan kursen igår satt och drack en latte på Wayne´s i närheten i godan ro med Camilla Läckbergs senaste bok i handen, slog det mig plötsligt att även min text skulle granskas och utvärderas. Det gjorde mig lite nervös.
Men det gick bra - jag fick fina omdömen som jag blev mycket glad över. Bra personbeskrivningar, tydlig miljö, flyt i språket och trovärdigt. Dock tror jag inte att jag kommer att få lika bra kritik nästa vecka för den texten jag lämnade in igår. Jag blev inte alls lika nöjd med den.

Tills nästa vecka har vi i uppgift att skriva en text där vi koncentrerar oss på dialogen. Den ska handla om ett brott som har skett, sker eller kommer att ske.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Klart att det du skrivit är bra! Var inte så hård mot dig själv.

2009-09-22 @ 20:35:11
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Maria

Tack snälla Lilla O för uppmuntran! =) Jag är en hård kritiker mot mig själv - har väldigt höga krav.

2009-09-23 @ 11:41:05
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0