Present till mig själv

Om man har kämpat att få ett nytt jobb i nio månader med allt vad det innebär - från extremt långsam hantering av a-kassan till svidande läxor om byråkratin i allmänhet - är det klart att man ska unna sig någonting när man äntligen får ett jobb.
Den allra största triumfen blir naturligtvis att få meddela Arbetsförmedlingen nyheten. Det är ett samtal som jag kommer att njuta av att få ringa.

Som present till mig själv blev det böcker (vad annars?). Jag föredrar pocket - dels för priset, men också för att de är mycket mer behändiga att ha med sig överallt. Den här gången blev det dock två inbundna som jag verkligen ville ha (de två översta på listan).

Så här såg beställningen ut ikväll:

MATS STRANDBERG: "Halva liv"

LARS BILL LUNDHOLM: "Gamla stan-morden"

SLASH: "Slash"

NIKKI SIXX: "The heroin diaries"

HELENE TURSTEN: "Det lömska nätet"

MARITA CONLON-McKENNA: "En liten hattaffär på hörnet"

LIZA MARKLUND: "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"

Bra bokbuffert inför vinterhalvåret.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Superstort grattis till jobbet! Då är du definitivt värd ett bokpaket eller två.

2009-09-23 @ 20:13:33
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Maria

Tack, snälla! Det är så vansinnigt skönt! Ingen mer oro på ett tag =)

2009-09-23 @ 20:19:50
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Johanna

GRATTIS till jobbet! Du kommer definitivt att trivas dar. Sa HIMLA GLAD for din skull! Kram

2009-09-24 @ 06:14:01
Postat av: Maria

Tack, söta Johanna! Puss och kram!

2009-09-24 @ 08:56:55
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Perre

GRATTIS!! Va kul! Du är väl värd beställningen. Ser själv fram emot den dag jag kan säga till AF att jag fått ett jobb... :-)

2009-09-27 @ 21:31:43
Postat av: Maria

Tack, snälla Perre! Jag hoppas att det är din tur härnäst att få ringa det efterlängtade samtalet till AF.

2009-09-29 @ 16:44:23
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0