Vad gör man på Facebook 15 timmar om dagen?

Jag brukar alltid försvara sajten Facebook som fenomen, eftersom jag anser att man gör det till vad man själv vill. Visst har jag haft mindre roliga erfarenheter av det också - som att bli övervakad av personer som kanske inte har så mycket annat i sitt liv än att granska vad andra har för sig samt vad följderna kan bli om man accepterar någon som vän på sidan som man bara känner till namnet.

Jag kan förstå att Facebook tog mycket tid i anspråk när det kom - som nyhetens behag. Men jag begriper inte hur man kan ägna 15 timmar om dagen till denna sajt (AB). Egentligen kanske det inte är så förvånande - missbruk ter sig i de mest märkliga former ibland.
Men vad gör man 15 timmar per dag på denna sajt? Hur disponerar man den tiden? Sitter man frenetiskt och kommenterar allas statusuppdateringar, svarar på alla möjliga quizzes, mailar varenda kotte? Vad?

Att uppdatera sin status så ofta man bara kan - som tjejen i artikeln gör - blir bara ett irritationsmoment för andra. "Marita klipper hår" och "Marita permanentar hår" är statusuppdateringar som skulle göra att jag omedelbart skulle placera denna vän i "dolda kontakter" - dvs att dennes förehavanden inte dyker upp i mitt nyhetsfält. Jag har placerat en del FB-vänner där - av olika anledningar.

Men sedan har jag de FB-vänner som underhåller mig varje dag med roliga kommentarer. I synnerhet en som får mig att vrida mig av skratt flera gånger per dag - en äkta komiker (puss på dig, Nordahlskan!). Han är dock väldigt innovativ i sina inlägg, vilket gör att det förvandlas till skön humor.
Det är så man påminns om tjusningen med Facebook.


Kommentarer
Postat av: Marita

Hahahahahahahhaahahhahahaha, hej! Marita här =P Eftersom du verkar tro stenhårt på aftonbladets artiklar vill jag bara säga till dig att jag ALDRIG NÅGONSIN sitter 15 timmar om dagen på facebook...! Jag sa bara att jag har datorn på hela dagen, vilket säkert d flesta har. Sen vrider dom på det så att det låter "bättre".. Eller ja, sämre. Men det är inte sant iaf =)

2009-09-22 @ 13:29:34
URL: http://frisortips.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag drar en suck av lättnad, Marita. Det finns så mycket andra saker att göra än att sitta framför Facebook. Det glädjer mig att ännu en artikel i AB är kryddad ur en märklig synvinkel.

Att ha datorn på i 15 timmar i sträck är en annan sak - inte så miljövänligt kanske men fullt normalt.

2009-09-22 @ 14:23:44
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0