Vad menar karln egentligen?

Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund går idag i DN debatt till attack mot "kultureliten". Det är lite svårt att avgöra vad egenligen han vill ha sagt, för hela inlägget är så luddigt skrivet. Hägglund har inte talets gåva och kan onekligen inte sätta ord på papper heller för att få dem sammanhängande.
Men det jag reagerar över mest är sista meningen i artikeln:

"...respektera vanligt folks rätt att vara precis som de är."

Är detta samma Göran Hägglund som är emot samkönade äktenskap? Som anser att homosexuella inte ska ha samma rättigheter som andra medborgare? Som med de åsikterna faktiskt säger att homosexuella INTE har rätt att vara "precis som de är"?
Eller Hägglund kanske menar att homosexuella inte räknas till "vanligt folk" och behöver därför inte inkluderas i debatten?
Vad menar karln egentligen?

Det är tydligen svårt att leva efter de normer man predikar om.

Läs även EX.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du får en bra dag :)

Spana gärna in min blogg och lämna en kommentar =)



KRAM

2009-09-17 @ 09:28:29
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack Sanna för din mycket givande kommentar i debatten!

2009-09-17 @ 09:32:21
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Lilla O

Hägglund ser väl ett behov av att bli lite "folklig" nu när hans parti ligger under 4%, men jag håller med i att det är riktigt konstigt att tala om folk i allmänhet när man själv inte står för alla människors lika värde. På samma sätt använder Sverigedemokraterna argumentet att de säger det "vanligt folk" vill höra. Vilka är "folk" egentligen?

2009-09-17 @ 10:49:07
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Ibbe

Homosexuella är inte vanligt folk. Inte om man ska tro RFSL i alla fall som tar varje tillfälle att framhäva hur annourlunda de är gentemot de övriga 98% av befolkningen.



Men är man någon som vill bli en del av kulturetablissemanget förstår jag att man rättar sig i ledet för att inte sabba sina chanser.

2009-09-17 @ 11:09:00
Postat av: Mikael J

Om artikeln verkal luddig beror det nog mest på att bara en liten del av den publicerats i expressen. Prova att läsa hela:



http://www.dn.se/opinion/debatt/sveriges-radikala-elit-har-blivit-den-nya-overheten-1.954221

2009-09-17 @ 11:12:34
Postat av: Maria

Mikael, om du läser mitt inlägg från början så märker du att det är just denna debattartikel jag har länkat till och det är just den jag anser vara luddig. Jag har läst hela och det är utifrån den jag ifrågasätter Hägglund och hans dubbelmoral.

2009-09-17 @ 11:15:54
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Jens

Hägglund & och hans politiska strateger jagar nya politiska motståndare för han klarar inte av de riktiga motståndarna! Så enkelt är det.

2009-09-17 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0