Hemmafixaren Martin tipsar om roligare vårstädning

Jag har kommit så pass långt i min personliga utveckling att jag inser själv att mitt förhållande till städning kanske inte är det sundaste.
För ett par år sedan var det en kvinna med i "Äntligen hemma" som hette någonting i stil med Evelyn eller Emily med en ytterst charmerande engelsk/amerikansk brytning som gav städtips i programmet. Jag fullkomligt avgudade henne. När hon var med i rutan gick min puls upp till max (ungefär som den gör när jag ser Foppa spela hockey). När hon i ett program berättade hur ofta hemmets alla vrår skulle städas (bland annat ska badrummet rengöras grundligt minst en gång i veckan) fick jag nästan tårar i ögonen.
Min högsta önskan var att alla hennes städtips skulle släppas på en samlings-DVD, men jag framförde aldrig det förslaget. Men hade den blivit utgiven så hade det blivit den mest sedda filmen här hemma.

Ni kan ju själva förstå min totala lycka i morse när Martin - min Martin - skulle ge tips om roligare vårstädning i TV. Det var ju dubbel jackpot, för att uttrycka det milt. 
Och inte nog med det: Martin har skaffat skäggstubb. Så snyggt! Åh, jag blev nästan lite kär i honom där jag satt med mitt morgonkaffe i soffan (ja ja, ännu mer kär då!).

För er som missade Martin i morse bifogar jag inslaget här nedanför. Och glöm inte att han har en egen fanclub på Facebook som passande nog heter "Hemmafixaren Martin Jönssons fanclub".

Njut, vänner!



Kommentarer
Postat av: Anonym

du e grym min bästa fan, tiden går så snabbt, jag ville ju prata om citroner, ättika, cola i toastolen, grapefrukt, bikarbonat..rengöring...åååå hiner inte allt....Fika fredag, nice...chokladkoppen har goda kakisar..kram och tack för du tittar...

2010-04-28 @ 17:41:45
Postat av: Hemisbo

Vart kommer detta underverk från? Hässleholm? Sösdala?

2010-04-28 @ 21:04:08
URL: http://charliefood.blogg.se/
Postat av: Maria

Det lilla underverket kommer ifrån Åhus!

2010-04-29 @ 17:58:12
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0