Kommunens valfläsk

Valår är egentligen rena jackpotten för kommunens invånare eftersom partierna inte skyr några som helst medel för att vinna våra röster. Aldrig tidigare har det varit så många bostadsbyggen på gång i trakterna. Eftersom bostadsbristen är akut, måste detta anses som en "win/win"-situation.
Häromdagen när jag var på väg till Sigtuna så såg jag att man höll på gräva i ett av de få outnyttjade och obebyggda plättar som finns kvar i kommunen. Min mamma - som är bättre på att uppdatera sig i lokala händelser - berättade att de höll på att bygga en gigantisk utomhusbassäng!
Jag vet inte om det är så väl investerade pengar. Kan vi gissa på att denna bassäng - om vi har riktigt tur med vädret - kan uttnyttjas under en si så där tre månader per år? Under förutsättning att inte sommarmånaderna regnar bort.
Det valfläsk som jag har glatt mig mest över att avgifterna för att reservera böcker på biblioteket har försvunnit. Tidigare kostade det tio spänn per bok att reservera. Så reserverar man en bok i veckan så har man sparat i hop hela 520 kronor per år! Det är tre veckors åkande på SL det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0