Mycket böcker nu

Det pep till i min mobil idag. Det är inte så ofta det gör det, för de flesta av mina vänner respekterar min motvilja mot sms (alltså, sms är helt ok. Men jag vägrar att kommunicera via textmeddelanden). Oftast när det piper till i min mobil är från min mobiloperatör som aviserar om att de kommer att dra si och så mycket från mitt konto det eller det datumet.

Idag fick jag ett sms av ett trevligare slag: Det var ifrån den nätbokhandeln jag handlar av. Vilket förvånade mig en smula, eftersom jag inte har beställt någonting den senaste tiden och den enda beställningen jag hade liggande var på Johan Theorins nya bok som släpps i början av nästa månad.

Och kan ni tänka er att det var just Theorins nya "Blodläge" som redan hade kommit! Det kändes ju jättebusigt - att få en bok så långt innan officiellt releasedatum. Och så mycket det blev helt plötsligt! Jag var ju och lånade fyra böcker på biblioteket i förmiddags. För att inte tala om de högarna med böcker inne i sovrummet som bara väntar på att bli lästa.

Ja, då har jag i alla fall någonting att sysselsätta mig med under arbetslösheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0