Nackdelen med träningsdagbok

När man var barn kändes perioden mellan sina födelsedagar som en hel evighet. Ju äldre man blir, desto fortare går tiden känns det som.
Nackdelen med att föra träningsdagbok är att just att man skriver datum i den. Okej för att jag har haft en sällsynt envis hälsensinflammation och på grund av det fick en svacka för lusten att träna, men jag fick en liten chock i förmiddags när jag kom till gymmet och såg i mina anteckningar när jag var där sist.
Totalt oacceptabelt att det går så lång tid emellan träningspassen! Och mina muskler hade försvagats rejält sedan sist. Så pass att jag faktiskt fick en liten sträckning i ryggen idag. Usch, så otränad har jag inte varit på flera år (om jag någonsin varit det).
Nu trotsar jag ömma hälar och bristande lust och lägger upp ett ordentligt träninsschema att följa! Ingen är jag så sträng mot som mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0