Perfekt kombination av nytta och nöje

Om man förenar nytta med nöje så sparar man in en himla massa tid. Jag insåg det idag.
Jag packade ner de böcker som jag skulle lämna tillbaka till biblioteket i en kasse och gick ut. Tro mig när jag säger att vikten på den kassen effektiviserade min promenad avsevärt.
Inte kom jag ut tomhänt ifrån biblioteket heller. Kassen som jag fick med mig hem var lika tung som den jag lämnade tillbaka.
Vardagsmotion kallas det.

"Jag mötte Lassie"-moment i förorten blev det också: Stannade och växlade ett par ord med Tony Mårtenssons vackra och trevliga mamma Diana.

Fotnot: Tony Mårtensson spelar hockey i Linköping HC och tog ett VM-guld med Tre Kronor 2006. Han är uppvuxen i porten bredvid där jag bor nu. När Tony var tolv år gammal lovade han mig att han skulle ordna ett möte mellan mig och Mats Sundin när han blev landslagsspelare.
Det har han varit i ett par år nu men ännu har jag inte sett röken av Sundin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0