A little taste of heaven - Rocky Road

Årets första laddning med ROCKY ROAD är nu klar. Jag skriver första eftersom jag vet att den kommer att ta slut långt innan julafton och därför kommer jag att behöva göra en till.
Väldigt lätt att göra och smakar ljuvligt!


GRUNDEN: 2 X 200 gram mörk choklad (gärna Marabou - den smälter lättast) och en burk kondenserad mjölk.


I en Rocky Road häller man det man själv tycker om: nötter, Snickers, marsmellows. Går alldeles utmärkt att ha i torkad frukt och om man vill det (personligen har jag svårt för det i godis), Dumle-kola eller vad det nu är man vill fresta tandtrollen med.


Börja med att smälta kondenserad mjölk och choklad i en kastrull. Den behöver absolut inte koka - det är tillräckligt att chokladen smälter bara.


Ta kastrullen av den varma plattan och häll i det ni vill i chokladblandningen. Det är ganska tungt att röra om eftersom smeten är seg.
När smeten har svalnat av lite har man i marsmellows. Slänger man i dem för tidigt så smälter dem och det vill man ju inte!


Bred ut den sega chokladblandningen i en form klädd med smörgåspapper så att den är cirka 1,5 cm tjock. Jag tryckte i några extra marsmellows - det är ju så vansinnigt gott!
Låt kakan sedan svalna helt och stelna.


Skär sedan upp din Rocky Road i rutor av valfri storlek. Garanterat uppskattat!

A little taste of heaven!

Kommentarer
Postat av: Tress

Smarrigt!!

2010-12-07 @ 12:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0