Fotbolls-fundering

Det är inte mycket inom fotboll som är logiskt för en hockey-flicka. Faktiskt inte heller så mycket som fascinerar mig med sporten i sig.
Fast igår hamnade jag framför båda matcherna. Inte så mycket av intresse utan mer av den anledningen att jag var helt utmattad efter en ovanligt varm dag och en intensiv vecka.

Och funderingen som kvarstod efter två fotbollsmatcher i rad var:
Varför i jösse namn byter spelarna tröjor med varandra efter spelad match?! Det är ju skitäckligt!

Någon som kan upplysa mig om detta obegripliga fenomen?

En liten parantes också:
Diego Maradona. Visst är han söt? Han är som ett litet gosedjur som man vill ha som prydnad på sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0