En dag vid spisen

Eftersom jag inte tänker vika ifrån morgondagens sändningar mer än för toalettbesök (ska faktiskt vara sparsam med flytande intag så jag slipper ränna dit mer än nödvändigt) så förbereder jag all mat vi ska äta redan idag. Vilket i praktiken innebär att jag kommer att tillbringa en hel dag vid spisen.

Det är riktigt hög ljudnivå i köket redan nu. Har en diskmaskin igång, på spisen kokar jag en burk kondenserad mjölk (fast den sköter sig bra själv - man lägger hela burken i vatten och kokar i en och en halv timme. Sedan har man färdig kolasås) och samtidigt frostar jag av frysen (ett jäkla liv om jag ska vara ärlig - är riktigt imponerad över hur mycket is det hinner att samlas där på ett par månader. Dags för en ny frys?).

Nästa steg blir att kandera nötter.


En sån här spis vill jag ha i mitt kök när jag har blivit rik på att langa saffran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0