JA! Jag har karaktär!

Vid lunchtid idag packade jag ner mitt lilla "Hello Kitty"-paraply (det håller humöret uppe när det regnar) i Pradaväskan (ok, kanske inte äkta men det står Prada på den) och begav mig in till Södermalm för att äta tillsammans med min goda vän Tomas.

I Götgatsbacken såg jag att det gnistrade till och jag drog med mig arma Tomas in på "Glitter". Där hade de en hel kollektion med smycken prydda av prinsesskronor. Samt en JÄTTEFIN tiara (har ännu inte införskaffat mig någon till den 19 juni).

Och vet ni vad? Jag lät bli att köpa dem. Tyder inte det på karaktär? Visserligen kommer jag ju att köpa både tiaran och smyckena så småningom, men ändå!

Inte nog med det: Sedan möter vi upp en annan kompis - jätteduktiga fotografen Hasse - för att fika på Hornsgatan. Och vad får jag då se i ett skyltfönster om inte gardinlängder med svenska flaggan på.
Åhhhh.... Kan man ha några mer passande gardiner uppe på kronprinsessans bröllopsdag?

Dem kommer jag ju förmodligen också att köpa. Men just idag hade jag karaktär nog att motstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0