Vilopuls klart godkänd!

Ett av mina projekt nu när jag går utan arbete (jag måste vara sysselsatt!) är att komma i bättre form. I en vecka nu har jag kört hård diet och träning. Dessvärre tänkte jag inte på att väga mig innan jag började men från och med nu ska jag väga mig varje måndag morgon. Och kolla min vilopuls.
Imorse var vilopulsen 56 BPM. Det är faktiskt riktigt bra. Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig eftersom jag har inbillat mig att min kondition har blivit så mycket sämre det senaste halvåret.

Egentligen är jag mer intresserad av min kroppsvolym än själva vikten, så därför kommer jag även att mäta mitt omfång en gång i veckan. Det är egentligen där man ser de mest effektiva resultaten vecka för vecka.

Träningen idag har bestått av en powerwalk innan frukost samt ett core-pass mitt på dagen. Det kommer jag att känna av imorgon bitti. Det var väldigt länge sedan sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0