Humöret på topp!

Kära vänner, jag har haft tre nästan oförskämt trevliga arbetsdagar. Det är så sällan man säger när någonting är bra och positivt. Det ligger i vår nordliga natur, tror jag, att bara påpeka när någonting känns mindre bra eller är mindre bra.
Visst är det så? Hur ofta berättar man för servitören på en restaurang att man tyckte att maten var väldigt god? Är man däremot inte nöjd med vad man har beställt så får första bästa person minsann veta det.

Nu menar jag självklart inte att man ska låta bli att framföra kritik. Absolut inte! Men däremot tycker jag att vi ska bli allmänt bättre på att berätta när vi är nöjda och glada med någonting.

Det jobbar jag själv på att bli bättre på att göra. Idag när jag lämnade hotellet i Helsingfors tog jag mig tid att berätta för tjejen i receptionen hur nöjd jag var med min vistelse, hur fint rummet hade varit och hur trevlig personalen på hela hotellet varit mot oss.
Tjejen i receptionen blev jätteglad men såg samtidigt lite förvånad ut för jag tror generellt inte att vi svenskar är så bra på det där med att ge beröm. Det kom nog lite oväntat.

Slutligen: Visst är vi överens om att norska Nobelinstitutet är modigare i sina val än vad Svenska akademien är i sina?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Mia, Jag instämmer med dig, det är fantastiskt roligt att göra någon glad genom att berätta hur tacksam man är. Jag gjorde också en "Mia" häromdagen då jag gick till ett av mina favvocafeér när det var chefen som jobbade och talade om för henne att hennes personal är fantastisk och att man alltid får jättegod service av hennes trevliga personal där. Hon blev först förvånad men sedan jätteglad och tackade så mycket och skulle framföra det till hennes tjejer. Kram

2010-10-08 @ 22:44:10
Postat av: Anonym

Kram/A-K skulle det stå... det föll bort =)

2010-10-08 @ 22:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0