Första arbetsdagen efter semestern

Jag mjukstartar arbetsveckan med jourtjänstgöring. Den började halv sex i morse och jag är ytterst tacksam över att ingen ringde mig då - jag hade aldrig kunnat kliva upp ur sängen vid den tiden.
Fram till halv fyra i eftermiddag är jag lite begränsad i vad jag kan göra. Vädret är alldeles underbart ute och perfekt för en promenad men jag vågar inte ge mig ut ifall att jobbet skulle ringa.

Det slog mig till morgonkaffet att jag inte har läst en enda bok på semestern. Olikt mig. Jag har visserligen hållit på med en nonsensdeckare i flera veckor men den har inte fängslat mig tillräckligt för att jag ska läsa ut den.

Kanske kommer läslusten tillbaka nu till hösten när man återgår till sina rutiner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0