Jag är inte lika nöjd...

På två månader ökade min elräkning med 200 %. TVÅHUNDRA PROCENT! Min senaste räkning var på 1206 kronor för en liten två. Detta trots att jag bara betalar hushållsel.

Det är liksom bortom all rim och reson. El kan inte vara så dyr.

Men det finns kanske förklaringar till att elen kostar så mycket. "Kylan" köper jag inte. Att Vattenfall går 29,8 MILJARDER i vinst känns som en mer trolig förklaring (Ex).

Vattenfalls VD Öystein Löseth (jo, fanskapet heter faktiskt så!) är "nöjd" med vinstresultatet.

Det är inte jag.

Öystein Löseth heter mannen som rövknullar mig.

Det är jag inte heller speciellt glad över.

Kommentarer
Postat av: Finansnytt - Rickard N.

Vattenfall har under 2010 tjänat över 3 miljoner kronor per anställd. Tunga representanter för industrin talar om flykt utanför Sveriges gränser p.g.a. oförutsägbara priser och Maud jublar.

2011-02-21 @ 18:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0