Läslusten på väg tillbaka

De senaste månaderna har jag varit dålig på att läsa. Trots att böcker är en av mina stora passioner. Men jag har inte haft ro i kroppen. Inte kunnat koncentrera mig på att följa en handling.
Visserligen har jag nog läst mer än gemene man ändå men för att vara mig har det varit ovanligt lite. Jag har fortfarande alltid med mig en bok (eller flera) när jag är iväg och jobbar (älskar att ligga i en hotellsäng och läsa) eller åker pendeltåg eller vad det nu må vara men koncentrationen sviker mig.

Jag har saknat läsandet. Väldigt mycket. Därför ska jag försöka ta mig i kragen och komma in i en "läsfas" igen.

Helgen som kommer ska tillägnas böcker och läsande. Nu har jag laddat med en massa böcker som jag vill läsa och jag har massor av ledig tid att göra det på.
Läslusten är på väg tillbaka.


Efter dagens besök på biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Pysselmani

Jag är inne i en lååång lästorka =( Jag bläddrar ofta igenom pysselböcker men det var länge sedan jag plockade upp en skönlitteratur. Det är synd, läsandet ger så mycket! Jag lägger tyvärr tiden på annat, på gott och ont!

Trevligt läsande i helgen!

2011-02-11 @ 20:03:03
URL: http://pysselmani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0