SVT har förlorat min respekt för evigt

Det finns pärlor i rockhistorien som är lite heligare än andra. David Bowies "Life on Mars?" är en av dessa. Den är faktiskt så vacker att den bara borde få spelas vid speciella tillfällen.

Därför känner jag att det nästan borde vara straffbart att dra denna vackra sång i smutsen.

Som SVT gjorde i kväll.

Jag sitter och jobbar i köket när jag hör välbekanta toner ifrån vardagsrummet. Det visar sig att Christer Sjögren står och sjunger just "Life on Mars?" på tv. I Melodifestivalen! (AB)

Inte på något sätt är det ok att använda Bowies sånger i sammanhang som Melodifestivalen. Det är illa nog att TV4 använder en av hans låtar som ledmotiv för en av de mest intelligentsbefriande tv-programmen som visats någonsin.

Bowies musik ska hållas så långt borta som möjligt från Melodifestivalen. SVT har förlorat min respekt för evigt. (Ex)

Ingen skugga ska dock falla på Christer Sjögren. Men ansvariga inom "Public service" borde skämmas som hundar!







Kommentarer
Postat av: Daniel

Melodifestivalen är skit, och det som är bra borde inte blanda sig med det... Inte för att jag vilken låt det där var som du gillade! =P

2011-02-12 @ 22:06:51
URL: http://danielkl.com
Postat av: Rasmusmatte

Stora artister lever kvar när deras musik även spelas i andra sammanhang.

2011-02-13 @ 10:46:27
Postat av: tokblogga

jag blev oxå helt jävla upprörd! jag älskar bowie! kan bara hålla me dej fullständigt!

2011-02-13 @ 11:33:57
URL: http://tokblogga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0