Reflektioner från QX gay-gala

Igår kväll bänkade jag mig framför tvn och satt som klistrad framför Sveriges gladaste, glamourösa, mest färgstarka och underhållande tillställning: QX-gaygala.
Ansvariga för Idrottsgalor och Guldbaggegalor borde sätta sig ner och titta på den och lära sig hur man ska göra.

Nåväl, även om jag är en stolt fag-hag, har många gayvänner och rakryggat står för att alla ska ha samma rättigheter i samhället så är det faktiskt inte alltid så att min gayradar fungerar till 100 % (det kan bero på att jag anser att en persons sexuella läggning inte angår någon annan människa).

Bevis på detta är att jag blev helt tagen på sängen när George Michael kom ut. Till mitt försvar ska sägas att han fintade mig rejält i videon till "Last christmas".

När de nominerade till "årets homo" presenterades på gay-galan igår blev jag återigen lite paff. Jag hade ingen aning om att TV4´s politiska reporter Anders Pihlblad var gay.

När detta gick upp för mig blev "skandalen" när han hånglade upp en moderattant på en kvarterskrog ännu mer märklig. Historien kom i ett helt annat ljus.

Tyvärr hade TV4 klippt bort att underbara Mian Lodalen fick pris för "årets bok". Grattis, Mian!

Maria Montazami
fick priset som "årets tv-stjärna" (älskar kvinnan!). Min kampanj för att få hemmafixaren Martin nominerad i samma kategori fungerade inte i år. Skam den som ger sig! Nästa år kanske Martin och jag gör entré på den röda glamourmattan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tittade också på den:). Jag brukar inte titta på galor men jag fastnade för den:). Det var nära vi missade den!

2011-02-21 @ 23:39:03
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0