Fredagspanelen om rädsla och hämndlystnad

Nyduschad och med en kopp spanskt kaffe med mjölk som sällskap (i fin Starbuckskopp) bjuder jag er nu på veckans Fredagspanel:

1. HUR VIKTIGT ÄR DET ATT DIN PARTNER FUNGERAR MED DINA VÄNNER?

Eftersom jag har så många killkompisar och deras vänskap betyder oerhört mycket för mig, så är det mest viktigt att min partner inte har tendens för svartsjuka.
 
2. NÄR HAR DU VARIT SOM MEST RÄDD?

Spontant kommer jag bara att tänka på den stora kärleken i livet. När jag insåg att vi inte skulle dela resten av våra liv tillsammans blev jag skräckslagen och tänkte: "Tänk om jag aldrig kommer att känna så här för en annan människa någonsin igen!".

3. STANNAR DU HEMMA NÄR DU ÄR SJUK?

Om jag spyr eller har hög feber stannar jag hemma. Är jag lite täppt i näsan går jag självklart till jobbet - jag har inte råd att vara sjuk. Men jag är inte heller en sådan person som känner efter. Jag har väldigt få sjukdagar totalt i mitt yrkesliv. På min senaste arbetsplats har jag aldrig sjukanmält mig och vet faktiskt inte riktigt hur det går till rent praktiskt. Den dagen, den sorgen.

4. VAD ÄR DET LÄNGSTA DET TAGIT DIG FÖR ATT KOMMA ÖVER NÅGON?

En del killar vill jag inte komma över! De riktigt bra killarna som jag har varit förälskade i kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
De dåliga killarna brukar vara glömda efter en kvart.

5. ÄR DU HÄMNDLYSTEN?

Nja... Hämnd är en stark drivkraft men människor med för starka hämndbegär tenderar att bli oerhört bittra. Jag förlitar mig mer på kharma. Man brukar i regel få det man förtjänar. Åt båda håll.


Förmiddagens sällskap.

Kommentarer
Postat av: Matte

Tror inte på Kharma.. Man får helt enkelt ta det man behöver!

2011-11-22 @ 06:11:21
URL: http://ultrafetto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0