Saffransgrottor med björnbärssylt

I helgens Söndagsbilaga från Aftonbladet hittade jag ett recept på Saffransgrottor med björnbärssylt. Hur gott lät inte det?
Testade dem igår och i morgon får kollegorna vara testpanel.

INGREDIENSER:

½ gram saffran
ett par droppar vatten
150 gram rumsvarmt smör/margarin
½ dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk marsánpulver för kokning
björnbärssylt

GÖR SÅ HÄR:

Rör ihop saffranet med någon droppe vatten så det löser sig. Blanda i smör och socker. Låt stå en kvart. Blanda vetemjöl, bakpulver och marsánpulver i en skål. Rör sedan mjölblandningen med saffranssmöret och knåda snabbt ihop till en deg.
Forma degen till runda kulor och lägg dem i papperformar på en plåt. Tryck ett litet hål i varje kula och fyll med björnbärssylt. Grädda på 175 grader i 12-15 minuter.






Kommentarer
Postat av: namn

vilket flygbolag jobbar du för? :)

2011-11-22 @ 20:50:38
Postat av: Maria

Hej Anonym!

Eftersom det här är en privat blogg så håller jag min arbetsgivares namn utanför den.

2011-11-23 @ 04:21:44
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Therese

Smaskens! Dessa kommer jag absolut att göra.Kanske nu på lördag:)

Må gott!

2011-11-25 @ 10:41:01
URL: http://2-barnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Måste säga att jag till 100% diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2012-03-19 @ 00:50:43
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0