Fredagspanelen om att bli kär och döden

Förmiddagens träning (ett spinningpass) är avklarad. Nu kör vi veckans Fredagspanel:

1. BLIR DU LÄTT KÄR?

Nej. Men när jag väl blir det så blir jag det rejält. Däremot har jag mycket lätt för att bli förälskad - både i människor, platser och vackra ting.
Jag har nog i regel mycket lättare att tycka om än illa om.

2. HAR DU DRAGITS MED I WORDFUEDHAJPEN?

Nej. Jag tycker idéen är mycket bra men personligen skulle jag bli vansinnig på att ordlistan är så begränsad. Kanske framöver om den förbättras.

3. SKULLE DU KUNNA TÄNKA DIG ATT VARA SÄRBO?

Det är nog det enda alternativet för mig. Jag har absolut ingenting emot tvåsamheten i sig - tvärtom. Men man behöver nödvändigtvis inte bo ihop.
Jag behöver mitt utrymme och blir en bättre partner om jag tillåts att ha det.

4. VAD ÄR DITT FÖRHÅLLANDE TILL DÖDEN?

Emellanåt odramatiskt. Det är ju en naturlig del av vårt liv att dö. Alla gör det. Men jag ägnar mer tid åt att leva än att fundera på döden. Det är ju ändå ingenting jag kan styra över.

5. ÄR DU NÖJD MED HUR MYCKET DU TJÄNAR?

Jag har så att jag klarar mig. Men när jag läser om människor som tjänar 144 000 kronor i månaden och ändå är berättigade bostadsbidrag blir jag flyende förbannad! Då får jag lust att skicka mina hyresavier till riksdagen och be dem betala. Giriga grisar!

Kommentarer
Postat av: Peter Svanberg

Jag tycker du har väldigt roliga och fyndiga frågor (och svar, för den delen) på alla dina Fredagspaneler.

2011-10-17 @ 02:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0