Juholts ursäkter står mig upp i halsen!

Jag må vara en "simpel" flygvärdinna men jag har ändå ett tresiffrigt IQ, gick ut skolan med bra betyg och kan stava.
Och ändå begriper jag inte hur en person som tjänar 144 000 kronor i månaden kan ha rätt till bostadsbidrag över huvud taget.

Jag ställer mig också frågande till om alla riksdagspolitiker - som jag förmodar har högre genomsnittslön än vi vanliga dödliga utan rätt till bidrag - har samma förmån.

Är det alltså det mina skattepengar går till istället för vård och omsorg, skola och äldre?

Juholts ursäkter står mig upp i halsen. Han är inte ledsen över att han fuckade up. Han är ledsen över att han blev påkommen.

Snygg förebild. Verkligen.

(DN, DN, Ex, Ex, Ex, AB, AB, AB, AB)

Kommentarer
Postat av: Maja

Exakt! Bra inlägg!

2011-10-08 @ 11:02:56
URL: http://blogg.vk.se/Mexan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0