Kloka råd av Bob Harper

Jag "gillar" Bob Harper Facebook. Ja, faktum är att jag gillar ofantligt mycket olika saker och människor där. Jag klickar "gillar" lite här och där. Men jag föredrar att vara en person som gillar istället för någon som konstant ska påpeka vad de inte gillar (sådana människor är ganska påfrestande i längden).
 
Bob Harper gillar jag lite extra mycket. Han är den superheta, ödmjuka, tatuerade tränaren från amerikanska "Biggest loser". Just de egenskaperna i kombination är ju extra tilldraganade.
 
Han uppdaterar sin status flitigt. Självklart mest om träning och kost. Eller uteslutande eftersom Bob aldrig blir privat. Det kan vara små tips eller uppmaningar eller bara peppning.
 
Nåväl, han släppte en bok här i våras som heter "Skinny rules". Med tanke på vilka fantastiska resultat denne kille har inspirerat deltagarna i "Biggest loser" att göra kan man ju anta att han vet vad han pratar om. Igår hade han skrivit om den regeln som han ansåg var svårast: inga kolhydrater efter lunch.
 
Eftersom jag inte läst boken ännu så vet jag inte hur han har utvecklat denna regel men jag antar att han menar kolydrater i form av pasta och ris och liknande. Frukt och grönsaker innehåller ju också kolhydrater men jag har svårt att se hur ett äpple - som innehåller bra fibrer och vitaminer - på eftermiddagen skulle kunna sätta käppar i hjulet.
Men det stödjer i alla fall min tes: man behöver inga kolhydrater för att sova.
 
Jag är oerhört försiktig med vad jag stoppar i mig senare delen av dagen. Till middag igår wokade jag kyckling tillsammans med broccoli, lök, edamamebönor och champinjoner. Det räcker. Jag känner inget behov att servera någonting till.
 
Ett annat tips som Bob ger är att alltid få i sig protein i varje måltid.
 
Jag tror att Bob och jag har liknande syn på träning, kost och hälsa. Jag ska beställa boken nu. Sedan ska jag ut på min morgonpromenad.
 
The Skinny Rules
Bild lånad av adlibris.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0