En dröm för smaklökarna

Idag fick jag äntligen tid och möjlighet att besöka ett ställe som jag har velat besöka en längre tid - Essencefabriken i Stockholm.
Det var som att kliva rakt in i ett tidigare sekel. En helt ljuvlig liten butik fylld med en fantastisk blandning av dofter från olika kryddor och essencer. Kryddorna vackert paketerade i små glasburkar eller omsorgsfullt lagda i små påsar, essencerna upphällda på små söta flaskor.


Jag valde fyra olika essencer som jag tror jag kommer att få mest användning av (det finns alltså hur mycket som helst att välja mellan), äkta vaniljsocker samt en liten påse pinjenötter.


Så här ser den lilla butiken ut från utsidan. Besök deras hemsida för vägbeskrivning (ligger centralt). Värt ett besök för alla mat/bakentusiaster!

Nu ska jag försöka mig på att skapa pistagemuffins!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller med - ljuvlig butik!



Tänkte på det när du skrev recept här ovan, att dom har pulverfärger bakom disk där.. dom är grymma att använda när man bakar... Bara ett litet tips :)



Jag färgsatte mina muffins med en liten gnutta pistagegrön pulverfärg..

2012-05-22 @ 10:15:27
URL: http://famastrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0