Gladrundan inledde dagen

Ibland måste man få slå sig själv för bröstet och känna stolthet över sig själv. Faktum är att det är en sak som vi svenskar borde lära oss att göra oftare för den där förbannade Jante-lagen sätter allt för ofta käppar i hjulen för oss. Nåväl, det är en annan diskussion.

Jag har nämligen gått och fått någon form av pollenallergi på äldre dar. Både näsa och ögon rinner och allting känns lite jobbigare just nu. Bland annat att andas.
Dessutom har jag en lilltå som är alldeles sårig efter två mycket intensiva arbetspass i kabinskorna (jag förespråkar Birkenstock som arbetssko men det kommer aldrig att bli verklighet).

Trots detta begav jag mig ut med mina två träningskompisar på en lång powerwalk nu på morgonen. Nästan en mil lång blev vår runda (som denna morgon döptes till "Gladrundan").

Vad bra man mår efter träning med trevligt sällskap, hörrni! Det rekommenderas varmt. Det gör under både för hälsa och humör.

Ut med er!


Det finns ju rosa Birkenstock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0