Smultron och blåbärspaj

Precis hemkommen från en supertrevlig lunch med en väninna. Vi pratade bland annat om hur illa min personlighet rimmar med mina talanger...
Trots min ovilja att själv stoppa socker i munnen och min avsky för sockrets effekter så fullkomligt älskar jag att baka! Det är tur att jag har kollegor och vänner som gärna låter sig smaka av det jag gör.

Efter mitt inlägg igår om stevia så ställde jag mig nämligen och gjorde en smultron och blåbärspaj. Här har ni receptet på den:

INGREDIENSER:

cirka 2 dl blåbär och smultron
lite socker att strö på bären (beror på hur söta de är)
1 msk potatismjöl

smuldeg:

125 gram smör
1,5 dl havregryn
1 dl vetemjöl
3/4 strösocker
½ dl grovt hackade hasselhötter (kan självklart uteslutas)

GÖR SÅ HÄR:

Häll bären i en ugnsfast form och strö över lite socker och potatismjöl. Blanda snabbt ihop alla ingredienser till smuldegen för hand och klicka över bären.
Grädda på 225 grader i cirka 20 minuter.
Servera med vaniljsås eller vaniljglass.




Kommentarer
Postat av: Fia

Guuu så gott det såg ut! =)

2012-05-14 @ 15:37:59
URL: http://www.sofsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0