Vänliga ord från en främling

Det vore en lögn att säga att livet är på topp just nu. Det har varit ett oerhört utmanande år på många plan. Jag är sliten - både fysiskt och mentalt.
De senaste månaderna har jag inte ens tränat lika frekvent som vanligt. Dels beroende på bristande motivation, dels beroende på små skador.
 
Nu har i alla fall träningsglädjen återvänt. Axeln mår mycket bättre och jag har beslutat mig för att skaffa mig en PT när jag kommer hem från semestern i februari.
Jag behöver utvecklas och en PT känns som det naturliga steget att ta.
 
Igår kväll var jag på gymmet och körde biceps och min "rehab-träning" för axlarna. En okänd yngling iakttog mig och efter en stund sa han:
"Du är väldigt stark, du..."
Jag har inte känt mig "stark" på något plan på väldigt länge. Men den okände unge mannen berömde både min styrka och min teknik.
 
Vänliga ord från en främling kan verkligen göra under för självförtroendet och självkänslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0