Körsbärspaj till Semifinal 1

Vilken underhållande dag gårdagen blev, denna fruktade fredagen den 13:e! Vinst till både Sverige och Finland i semifinalerna vilket innebär en "drömfinal" på söndag (tack återigen fina Elinda som gav mig möjligheten att se matchen då!).

Det blev en hektisk dag för mig. Först träning på förmiddagen (bröst, triceps och spinning), sedan hem och gjorde en massa mat innan jag bänkade mig framför tvn för att följa matcherna.

Till semifinal 1 (samt till dagens arbetspass) gjorde jag min efterlängtade körsbärspaj.


På torget i förorten köpte jag en rejäl påse med bigarråer. För hundra kronor får man så här mycket (tro mig - de var värda varenda öre!).
TIPS: Köp en körsbärskärnare! Jag testade min för första gången i går och blev frälst. Finns i välsorterade köksbutiker och kostar cirka 150 kronor (fungerar till oliver också).


Pajen när den precis har kommit ut ur ugnen.


Den här pajen blir godast tillsammans med vaniljglass.

Receptet på pajen hittar ni HÄR.

Hoppas mina fina kollegor i eftermiddag gillar den också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0